teisipäev, 8. detsember 2020

Jätkame distantsilt

23.11 kell 8:30 - 10:00 

Tänane kokkusaamine toimub Zoom-i keskkonnas ning koos mentorklubiga.

Kokkusaamist veavad Diana Eller ja Kätlin Kask

A/s juhtidest kohal: Vilve, Aivar, Kaire, Mariann, Anne Krull, Lauri, Katrin, Tiiu, Siiri

Sõna Vaikele, kes annab üle Tänuteo


Uus tänuteo kandja järgmised 5 nädalat on Anu Tintera.

Diana instrueerib osalejaid, kuidas Zoomi kasutada.

1. Häälestusharjutus

Igaüks leiab endale kõrvalistuja näol inimese, kellega häälestusharjutust teha. See on nn mugavustsoonist väljatuleku harjutus. 
Vaata oma paarilisele otsa ning ütle “Esimene asi, mis mul Sind vaadates mõttesse tuleb, on…” 
Seda, kui pikalt kõneleja mõtteid avaldab, on kõneleja enda teha. Kaaslane kuulab ja vaikib. Kui kõneleja on lõpetanud, kuulaja tänab ja midagi ei kommenteeri. Seejärel vahetatakse rollid ja kordub sama. 

Refleksioon ühiselt.  Kuidas läks? Mis emotsioonid tekkisid? 

Igaüks leiab endale kõrvalistuja näol inimese, kellega häälestusharjutust teha. See on nn mugavustsoonist väljatuleku harjutus. 

2. Mängime mängu

Sissejuhatus  ja taust (Harald Lepisk, Roland Tokko “Minu elu kutse” 2020):
Mille eest elumängus punkte saan?

Kui Sinu praegune elu oleks mäng, siis mille eest selles mängus punkte saaks?
Arvutimängude loojad teavad, et hea mäng peab mängija kaasa haarama - viima ta vooseisundisse, kus ülejäänud maailm kaob ning kõik meeled on keskendunud mängule. Kui teame, mille eest punkte antakse, tekitab hästi disainitud mäng rõõmu ja hasarti.
Enamasti mängivad inimesed järgmisi mänge.

ÜLESANNE:

  1. Mõtle, millist mängu sina oled viimasel ajal kõige rohkem mänginud? Mida see on Sulle õpetanud?

  2. Millist mängu tahad järgneva aasta jooksul mängida ja mille eest endale punkte saada? Miks?

  3. Nimeta iga mängu juurde mõni inimene, kes on selles mängus väga hea ja kellelt saaksid midagi õppida, et ka ise mängus edukam olla! Miks tema?


3. 5 MIKS'i reegel parema tulemuseni jõudmiseks

Sisendiks on sind ennast (õpitee situatsioonis õppijat) vaevav probleem. 

Näide: Ma ei leia enda osakonna mentoritega koostööaega. 
Miks? 
Sest päevaplaanid on kõigil tihedad ning kõrvalisi tegevusi ning kooliväliseid tööde tagasisidestamisi on palju, individuaalne töö õppijatega nõuab täiendavat aega. 
Miks?
Sest me ei ole veel nii kogenud mentorluse meetodeid kasutama ja nende läbitöötamine võtab aega. Tähelepanu tahavad ka teised grupid ning õpetamine ja lisaülesanded. 
Miks?
Sest tegelen ka ise ellujäämisega ning püüan mitte mentori pärdikuid endale õlgadele koguda. 
Miks?

Sest mõtteviisi muutus ja õppijate ümberharjumine ei tule üleöö.

Miks?

Sest kolme kuuga ei ole võimalik kaua aega toiminud süsteemi ümber muuta ning muutused võtavad aega. 


Järeldus:

4. Kodutöö


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar